PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2019 m. lapkričio 21 d. sprendimu Nr. 1-428

PANEVĖŽIO KASTYČIO RAMANAUSKO LOPŠELIO-DARŽELIO
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Panevėžio Kastyčio Ramanausko lopšelio-darželio nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Panevėžio Kastyčio Ramanausko lopšelio-darželio (toliau – lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, lopšelio-darželio grupę, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, formas, mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, lopšelio-darželio teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, lopšelio-darželio veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Panevėžio Kastyčio Ramanausko lopšelis- darželis, trumpasis pavadinimas – Kastyčio Ramanausko lopšelis-darželis. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190377799.
3. Lopšelis-darželis įsteigtas 1961 m. sausio 3 d. Veiklos pradžia – 1961m. gegužės 15 d.
4. Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
5. Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės įstaiga.
6. Lopšelio-darželio savininkė – Panevėžio miesto savivaldybė.
7. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Ji:
7.1. tvirtina lopšelio-darželio Nuostatus;
7.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia lopšelio-darželio direktorių;
7-3. priima sprendimus dėl:
7.3.1. lopšelio-darželio buveinės pakeitimo;
7.3.2. lopšelio-darželio pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;
7.3.3. likvidatoriaus skyrimo ir atleidimo arba likvidavimo komisijos sudarymo ir jos įgaliojimų nutraukimo;
7.3.4. filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
7.3.5. didžiausio leistino pareigybių skaičiaus nustatymo;
7.3.6. kainų ir tarifų už teikiamas atlygintinas paslaugas nustatymo;
7.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
8. Lopšelio-darželio buveinės adresas: Vilties g. 18A, LT-35129 Panevėžys.
9. Lopšelio-darželio grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.
10. Lopšelio-darželio pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis- darželis (katalikiškos krypties).
11. Lopšelis-darželis vykdo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
12. Mokymo kalba – lietuvių.
13. Mokymosi formos:
13.1. grupinio mokymosi forma, įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu;
13.2. pavienio mokymosi forma, įgyvendinama individualiu mokymo proceso organizavimo būdu.
14. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitų sąskaitų Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

II SKYRIUS
LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

15. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.
16. Lopšelio-darželio veiklos rūšys:
16.1. pagrindinė švietimo veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;
16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
16.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;
16.2.2. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
16.2.3. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
16.2.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;
16.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;
16.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:
16.3.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
16.3.2. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;
16.3.3. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;
16.3.4. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90.
17. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, dorinės ir etninės kultūros, taip pat socialinius, pažintinius poreikius ir krikščioniškas vertybes, padėti pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
18. Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:
18.1. teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą;
18.2. užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo (-si) aplinką;
18.3. žadinti vaikų kūrybiškumą ir sudaryti sąlygas meninei saviraiškai, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko polinkius ir gebėjimus;
18.4. teikti vaikui reikiamą švietimo ir kitą pagalbą, atliepiant jo individualius poreikius;
18.5. vadovaujantis katalikų bažnyčios pedagogikos principais, ugdyti krikščioniško gyvenimo nuostatas, puoselėti esmines katalikų tikėjimo vertybes.
19. Vykdydamas jam pavestus uždavinius, lopšelis-darželis atlieka šias funkcijas:
19.1. rengia ir vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ir kitas vaikų amžių, asmenines jų ypatybes atitinkančias ugdymo programas, taikydamas katalikiškojo ugdymo sistemos sampratos elementus;
19.2. sudaro ugdymo ir kitas sutartis, vykdo jose numatytus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;
19.3. konkretina ir individualizuoja ugdymo (-si) turinį, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, bendrosiomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programomis, atsižvelgdamas į vietos ir lopšelio-darželio bendruomenių reikmes, vaikų, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius ir interesus;
19.4. organizuoja ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų įgyvendinimą pagal Savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens patvirtintus ugdymo organizavimo modelius;
19.5. sukuria įvairiapusiam vaikų ugdymuisi palankią aplinką, siekiant aprėpti visus vaikų poreikius ir sudaryti sąlygas skleistis jų galioms – fizinėms, psichinėms, dvasinėms;
19.6. sudaro palankias sąlygas įsitvirtinti vaiko esminiams gebėjimams: iniciatyvumui, savarankiškumui, kūrybiniam aktyvumui, mokėjimui priimti kitokį požiūrį, apginti savo nuomonę;
19.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę ir pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo vaikų sveikatos priežiūrą;
19.8. įvertina vaikų specialiuosius ugdymo (-si) poreikius, skiria ir teikia specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
19.9. teikia papildomas mokamas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;
19.10. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją ir kompetencijas;
19.11. nusistato lopšelio-darželio bendruomenės narių elgesio normas, atsižvelgęs į Pedagogų etikos kodekso reikalavimus;
19.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką ir saugią ugdymo (-si) ir darbo aplinką;
19.13. kuria, turtina, atnaujina ir (ar) pertvarko ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;
19.14. organizuoja ir vykdo vaikų maitinimą;
19.15. viešai skelbia informaciją apie lopšelio-darželio veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;
19.16. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

III SKYRIUS
LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

20. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
20.1. parinkti ugdymo metodus ir ugdymo (-si) veiklos būdus;
20.2. kurti naujus ugdymo (-si) modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą (-si);
20.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
20.4. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
20.5. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
20.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;
20.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.
21. Lopšelio-darželio pareigos – užtikrinti jam pavestų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką atlikimą.

IV SKYRIUS
LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

22. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal:
22.1. direktoriaus patvirtintą lopšelio-darželio strateginį planą, kuriam yra pritarusios lopšelio-darželio taryba (toliau – Taryba) ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
22.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Taryba;
22.3. direktoriaus patvirtintą ikimokyklinio ugdymo programą, kuriai yra pritarusios Taryba ir Savivaldybės taryba ar jos įgaliotas asmuo;
22.4. direktoriaus patvirtintą priešmokyklinio ugdymo planą, kuris yra suderintas su Taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.
23. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, penkeriems metams skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Lopšelio-darželio direktoriumi gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmuo.
24. Direktorius:
24.1. vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų, rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių lopšelyje-darželyje įgyvendinimo rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
24.2. organizuoja ir koordinuoja lopšelio-darželio veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;
24.3. analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę;
24.4. tvirtina lopšelio-darželio vidaus struktūrą, lopšelio-darželio darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
24.5. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
24.6. rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų darbuotojų paiešką;
24.7. skatina lopšelio-darželio darbuotojus, skiria jiems drausmines nuobaudas;
24.8. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklėmis nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančio personalo teises, pareigas ir atsakomybę;
24.9. suderinęs su Taryba, tvirtina lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles, kitus lopšelio- darželio veiklą reglamentuojančius dokumentus;
24.10. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
24.11. priima vaikus į lopšelį-darželį Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, komplektuoja ir formuoja vaikų grupes, sudaro ugdymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
24.12. bendradarbiauja su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
24.13. inicijuoja lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimą;
24.14. svarsto ir priima sprendimus, susijusius su lopšelio-darželio lėšų (įskaitant lėšas, skirtas švietimo įstaigos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu juo;
24.15. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
24.16. kiekvienais metais teikia lopšelio-darželio bendruomenei ir Tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;
24.17. užtikrina veiksmingą lopšelio-darželio vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
24.18. kartu su Taryba sprendžia lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
24.19. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo, projektines grupes;
24.20. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
24.21. lopšelio-darželio vardu sudaro sutartis dėl lopšelio-darželio funkcijų atlikimo;
24.22. inicijuoja lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
24.23. atstovauja lopšeliui-darželiui kitose institucijose;
24.24. nustato direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;
24.25. organizuoja lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
24.26. sudaro vaikams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;
24.27. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;
24.28. atlieka kitas teisės aktuose, Nuostatuose ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
25. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi lopšelyje-darželyje, už lopšelio-darželio veiklos rezultatus ir finansinę veiklą, teisės aktuose nurodytos informacijos apie lopšelio-darželio veiklą skelbimą, demokratinį lopšelio- darželio valdymą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogo etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams, aplinką, veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
26. Lopšelio-darželio direktorius pavaldus Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui, atskaitingas Savivaldybės tarybai.
27. Lopšelyje-darželyje veikia Vaiko gerovės komisija, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas. Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.
28. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais lopšelio- darželio direktorius gali organizuoti mokytojų ir kitų darbuotojų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

V SKYRIUS
LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

29. Lopšelyje-darželyje veikia šios savivaldos institucijos: Taryba ir Mokytojų taryba.
30. Taryba yra aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija. Ji sudaroma iš trijų mokytojų, trijų lopšelyje-darželyje nedirbančių vaikų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vieno vietos bendruomenės atstovo.
31. Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Tarybos nariu negali būti lopšelio- darželio direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
32. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tarybą atviru balsavimu renka visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, vietos bendruomenės atstovą deleguoja vietos bendruomenė. Nesant vietos bendruomenės, Tarybos darbe dalyvauti kviečiamas seniūnaitis, kurio teritorijoje yra lopšelis-darželis.
33. Taryba renkama trejiems metams Nuostatuose nustatyta tvarka. Tas pats asmuo Tarybos nariu gali būti dvi kadencijas iš eilės.
34. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame Tarybos posėdyje.
35. Tarybos veikla planuojama, posėdžiai protokoluojami. Tarybos posėdžius inicijuoja Tarybos pirmininkas ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis Tarybos posėdis.
36. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma.
37. Tarybos posėdžiuose kviestinių narių teisėmis gali dalyvauti lopšelio-darželio direktorius ir (ar) kiti su svarstomu klausimu susiję asmenys.
38. Taryba:
38.1. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
38.2. pritaria lopšelio-darželio strateginiam, metiniams veiklos planams, nuostatų projektui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems lopšelio-darželio direktoriaus;
38.3. teikia lopšelio-darželio direktoriui siūlymus dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;
38.4. svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus;
38.5. kiekvienais metais vertina lopšelio-darželio direktoriaus metų veiklos ataskaitą, priima sprendimą dėl lopšelio-darželio direktoriaus metų veiklos įvertinimo ir jį pateikia Savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui;
38.6. sprendžia lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus, teikia lopšelio-darželio direktoriui ar Savivaldybės tarybai siūlymus dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo;
38.7. svarsto lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia lopšelio-darželio direktoriui siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
38.8. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio veiklos tobulinimo, saugių ugdymo (-si) ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
38.9. inicijuoja šeimos ir lopšelio-darželio bendradarbiavimą, nagrinėja psichologinį mikroklimatą, demokratinių santykių formavimąsi, aptaria iškilusių konfliktų situacijas, ieško būdų pozityviai jas spręsti;
38.10. skiria atstovus į mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją;
38.11. pasirenka veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
38.12. svarsto kitus teisės aktuose nustatytus ar lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.
39. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.
40. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.
41. Pasibaigus Tarybos kadencijai ar nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, lopšelio-darželio direktorius organizuoja rinkimus Nuostatuose nustatyta tvarka.
42. Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.
43. Mokytojų tarybą sudaro lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokytojai, pagalbos specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
44. Mokytojų tarybai vadovauja lopšelio-darželio direktorius.
45. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia lopšelio-darželio direktorius ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių.
46. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma.
47. Mokytojų taryba:
47.1. aptaria praktinius ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
47.2. svarsto lopšelio-darželio metų veiklos ir strateginį planus, kitus1 dokumentus, teikiamus lopšelio-darželio direktoriaus, inicijuoja darbo tvarkos taisyklių pakeitimus;
47.3. svarsto pagalbos teikimo vaikams galimybes ir būdus;
47.4. sprendžia bendradarbiavimo su vaikų tėvais, kitomis švietimo įstaigomis ir institucijomis klausimus;
47.5. sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, ugdymo (-si),- neformaliojo ugdymo klausimus, skatina naujovių paiešką ir patirties sklaidą;
47.6. aptaria mokytojų, kitų specialistų prašymus atestuotis, teikia siūlymus lopšelio- darželio vadovams;
47.7. deleguoja atstovus į Tarybą, mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją;
47.8. svarsto kitus teisės aktuose nustatytus ar lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.

VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

48. Darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
49. Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
50. Lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi, kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

VII SKYRIUS
LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VEIKLOS PRIEŽIŪRA

51. Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, Savivaldybės tarybos sprendimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Lopšelio-darželio lėšos:
52.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
52.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
52.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
52.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.
53. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Lopšelio-darželio buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
55. Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka. p 56. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija.

VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

57. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę www.kastycioramanauskold.lt.lt. Joje skelbiama informacija apie lopšelyje-darželyje vykdomas švietimo programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio pasiekimus ir tradicijas, kita informacija, kurią, vadovaujantis teisės aktais, reikia skelbti viešai.
58. Nuostatų pakeitimai, papildymai derinami su Savivaldybės vykdomąja institucija.
59. Nuostatus, jų pakeitimus tvirtina Savivaldybės taryba.
60. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Savivaldybės vykdomosios institucijos, lopšelio-darželio direktoriaus ar Tarybos iniciatyva.
61. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
62. Lopšelio-darželio struktūros pertvarka vykdoma, lopšelis-darželis reorganizuojamas, pertvarkomas ar likviduojamas teisės aktų nustatyta tvarka.